Reklamačné podmienky (reklamačný poriadok) PE.

Sídlo: Doležalová 15, 821 05 Bratislava, Slovenská republika IČO: 52437892 DIČ: 2121035686 IČ DPH: SK2121035686 (ďalej len „Predávajúci“)


I. Všeobecné ustanovenia

  1. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) Predávajúceho a popisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru alebo digitálneho obsahu nadobudnutého Kupujúcim od Predávajúceho.
  2. Kupujúci je povinný sa riadne pred odoslaním objednávky oboznámiť s týmto Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím objednaného tovaru/digitálneho obsahu od Predávajúceho Kupujúci v plnom rozsahu súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
  3. Ak Predávajúci pri kúpe tovaru ponúka Kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zvážení Kupujúceho, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predmetom kúpnej zmluvy, preto Predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však Predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne Kupujúceho pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré Predávajúci Kupujúceho neupozornil, je Kupujúci oprávnený dar vrátiť. Ak Kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy, je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
  4. Podnikateľ uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím objednaného tovaru je uzrozumený s tým, že podmienky záruky sa riadia predovšetkým ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka a nižšie uvedené ustanovenia Reklamačného poriadku týkajúce sa Spotrebiteľa, sa na jeho osobu vzťahujú iba primerane.
  5. Kupujúci je oboznámený s tým, že fotografie tovarov na stránke www.primework.sk sú len ilustratívne a môže dochádzať k farebným odchýlkam a iným variáciám tovaru z dôvodu použitia odlišných materiálov, odlišnej technológie výroby, odlišnej technológie snímania obrazu alebo z iných príčin, a tieto farebné odchýlky a iné variácie tovaru sa nepovažujú za vadu tovaru. Informácie o konfekčnej veľkosti tovaru sú určené výrobcom jednotlivých tovarov. Predávajúci týmto Kupujúceho výslovne upozorňuje, že konfekčné veľkosti udávané jednotlivými výrobcami tovarov nie sú štandardizované a môžu vykazovať mierne odchýlky. Predávajúci na webovej stránke www.primework.sk pre lepšiu orientáciu Kupujúceho pri výbere vhodnej konfekčnej veľkosti uverejňuje aj „Tabuľku veľkostí“. Predávajúci za odchýlky výrobcov a variácie nenesie zodpovednosť a tieto sa nepovažujú za vadu tovaru.

II. Zodpovednosť Predávajúceho za vady tovaru a digitálneho obsahu (Záručná doba)

  1. Spotrebiteľ:
    • Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
    • Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
    • Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie (expirácia), neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
    • Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, avšak Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
    • Pri použitých veciach je záručná doba 12 mesiacov, ak nie je Predávajúcim výslovne uvedené inak.
    • Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe s náležitosťami v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.
    • Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa jeho uvedenia do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
    • Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od dátumu prevzatia nového tovaru.
    • Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  2. Podnikateľ:
    • Predávajúci zodpovedá za vady zjavné, skryté a právne, ktoré má tovar v dobe jeho odovzdania Kupujúcemu a aj za tie, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe, ak bola s Kupujúcim dohodnutá.
    • Predávajúci poskytuje v zmysle § 429 Obchodného zákonníka Kupujúcemu záruku za akosť tovaru spočívajúcu v tom, že tovar, ako aj jeho časti a jednotlivé komponenty, budú po dohodnutú záručnú dobu spôsobilé na použitie na obvyklý účel a zachovajú si obvyklé vlastnosti.
    • Dohodnutá záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
    • Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.
    • Predávajúci zodpovedá takisto za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po dobe uvedenej v tomto odseku, ak je spôsobená porušením jeho povinností.
  3. Vady, na ktoré sa záruka nevzťahuje (platí pre Spotrebiteľa aj Podnikateľa):
    • Vady vzniknuté bežným opotrebením – zmenou a únavou materiálu úmerne k dĺžke a početnosti nosenia/používania.
    • Vady spôsobené mechanickým poškodením.
    • Vady spôsobené nesprávnym skladovaním.
    • Vady spôsobené nesprávnou údržbou a čistením.
    • Vady spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré sú priamo Predávajúcim alebo výrobcom tovaru určené.
    • Vady vzniknuté neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
    • Tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v návode na použitie alebo všeobecnými zásadami.
    • Vady spôsobené uskutočnením neodborného zásahu alebo zmeny parametrov tovaru.
    • Tovar, ktorý bol dodatočne upravovaný bez súhlasu Predávajúceho alebo výrobcu, ak vznikla vada v dôsledku takejto úpravy.
    • Tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
    • Záruka sa nevzťahuje na tovar, pri ktorom vypršala dňom uplatnenia reklamácie záručná doba.

III. Postup pri uplatnení reklamácie

  1. Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, je povinný, a Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky a jej obsah podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v súlade s kúpnou zmluvou, ak je napr. zásielka neúplná alebo poškodená. Pokiaľ ide o takúto zásielku a Kupujúci ju od dopravcu prevezme, je nevyhnutné neúplnosť, resp. poškodenie, popísať v odovzdávacom protokole dopravcu. Túto skutočnosť je potrebné oznámiť telefonicky alebo e-mailom bez zbytočného odkladu Predávajúcemu.
  2. Miestom pre uplatnenie reklamácie je adresa depa Predávajúceho: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice. V prípade, že je v záručnom liste tovaru uvedený autorizovaný servis, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo v autorizovanom servisnom stredisku.
  3. Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať doporučenou zásielkou (nie na dobierku) na adresu depa Predávajúceho alebo autorizovaného servisu. Zásielka obsahujúca reklamovaný tovar by mala byť dôkladne zabezpečená, aby nedošlo v priebehu prepravy k jej poškodeniu, zničeniu, strate alebo odcudzeniu, pričom je vhodné ju označiť na viditeľnom mieste "REKLAMÁCIA".
  4. K zásielke s reklamovaným tovarom je potrebné priložiť:
    • Reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva).
    • Kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru (objednávka, dodací list), ktorá slúži aj ako záručný list.
    • Vyplnený reklamačný formulár (dostupný na e-shope Predávajúceho) s podrobným popisom vady tovaru.
    • Kontaktné údaje Kupujúceho (t.j. tel. číslo, prípadne e-mail, doručovacia adresa Kupujúceho).
  5. Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu; ak bol v minulosti tovar reklamovaný, doloží tiež doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má).
  6. Elektronická reklamácia: Ak chcete uskutočniť reklamáciu elektronicky, je potrebné zaslať 3 fotografie produktu (1. celý produkt, 2. reklamovaná vada - detail, 3. štítok/obal výrobku) a vyplnený reklamačný formulár (dostupný na e-shope) na e-mailovú adresu: primedepo858@gmail.com.

IV. Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Spotrebiteľ:
    • Práva Spotrebiteľa pri odstrániteľných vadách:
      • Právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady.
      • Právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
      • Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
      • Ak takýto postup (oprava alebo výmena) nie je možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
    • Práva Spotrebiteľa pri neodstrániteľných vadách alebo opakovaných odstrániteľných vadách:
      • Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide:
        • o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady.
        • o odstrániteľnú vadu, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách).
        • o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať (za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní).
      • Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
    • Postup vybavovania reklamácie pre Spotrebiteľa:
        • Ak Kupujúci uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť Spotrebiteľa o jeho právach podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
        • Na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
        • Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V prípade dlhších reklamácií (napr. nutnosť posúdenia externým odborníkom) Vás budeme okamžite informovať o stave reklamácie a predpokladanej dobe vybavenia.
        • Ak Predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, Kupujúci má rovnaké práva, akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
        • Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
      • Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
      • Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
      • Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
      • O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny tovaru získava Kupujúci záruku novú opäť v dĺžke 24 mesiacov.
      • Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
  2. Podnikateľ:
    • Kupujúci je povinný uplatniť vady tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť pri náležitej starostlivosti zistená. Neuplatnením nároku z vád tovaru a nevytknutím vady v lehote 3 dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť zistená, zaniká právo na uplatnenie vady, a zároveň aj akékoľvek nároky vyplývajúce z vád tovaru.
    • Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

V. Záverečné ustanovenia

  1. Vymedzenie pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku má prednosť pred ich vymedzením vo VOP. Pokiaľ tento Reklamačný poriadok pojem nevymedzuje, rozumie sa vo význame, v akom je vymedzený vo VOP. V prípade, že pojem nie je vymedzený ani vo VOP, rozumie sa vo význame, v akom ho vykladajú platné a účinné všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky.
  2. Právne vzťahy Predávajúceho so Spotrebiteľom výslovne neupravené v tomto Reklamačnom poriadku sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ďalšími príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  3. Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorým je Podnikateľ, výslovne neupravené Reklamačnom poriadku ani zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  4. Predávajúci je oprávnený bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho Reklamačný poriadok kedykoľvek zmeniť, pričom vo vzťahu k príslušnej kúpnej zmluve platí ten Reklamačný poriadok, ktorý bol platný a účinný v čase odoslania objednávky Kupujúceho Predávajúcemu, ak písomne nie je dohodnuté inak.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo ukončiť obchodný vzťah s takým Kupujúcim, ktorého reklamácie sú neúmerné alebo jeho nákupy sú vyhodnotené ako špekulatívne.
  6. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od [Dátum platnosti, napr. 1. júla 2024 alebo neskorší, keď Reklamačný poriadok nadobudne účinnosť] a ruší predchádzajúce znenia reklamačných poriadkov.
%s ...
%s
%image %title %code %s