Odstúpenie od zmluvy pre B2C (súkromná osoba)
VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
A. Spotrebiteľ:
- V zmysle ustanovenia § 7 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa má Kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
- Ak Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi informácie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
- Ak Predávajúci neposkytol Spotrebiteľovi informácie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa ods. 2 tohto článku VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, t.j. odo dňa prevzatia tovaru.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ods. 1 tohto článku VOP.
- Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe poštou na adresu pre vrátenie tovaru: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice, alebo e-mailom na primedepo858@gmail.com. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na e-shope Predávajúceho.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Spotrebiteľ.
- Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
- Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby skôr, ako mu je tovar doručený späť, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu na adresu: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša Spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu. Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci.
- Zodpovednosť Spotrebiteľa za zníženie hodnoty tovaru: Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že Spotrebiteľ vráti tovar poškodený, opotrebovaný, nekompletný alebo v inom stave, ktorý nezodpovedá bežnému stavu pri prevzatí, Predávajúci má právo na náhradu zníženia hodnoty tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo znížiť vrátenú sumu o čiastku zodpovedajúcu tomuto zníženiu hodnoty. Príklady okolností, ktoré môžu viesť k zníženiu hodnoty, zahŕňajú, ale nie sú obmedzené na:
- chýbajúce originálne balenie alebo jeho poškodenie, ktoré bráni ďalšiemu predaju,
- chýbajúce príslušenstvo, návody, štítky,
- známky intenzívneho používania, znečistenia alebo poškodenia tovaru, ktoré presahujú bežné vyskúšanie. Upozornenie: V prípade, že je hodnota tovaru znížená natoľko, že nie je možné ho ďalej predať, Predávajúci je oprávnený požadovať od Spotrebiteľa náhradu v plnej výške kúpnej ceny a tovar mu vrátiť na jeho náklady.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je (podľa § 7 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z.z.):
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru (personalizovaná objednávka) alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Spotrebiteľa a Spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
B. Podnikateľ:
Kupujúci, ktorým je Podnikateľ, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle ustanovenia § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.
Krátky postup vrátenia tovaru (pre Spotrebiteľa)
Ak chcete odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar, postupujte, prosím, nasledovne:
-
Príprava návratového listu: Stiahnite si návratový list (formulár na odstúpenie od zmluvy), ktorý je dostupný na našom e-shope.
-
Príprava tovaru na vrátenie: Tovar musí byť vrátený v neporušenom stave, v pôvodnom obale, s pôvodnými štítkami a bez známok používania, poškodenia alebo znečistenia.
-
Zaslanie tovaru: Tovar spolu s vyplneným návratovým listom zašlite späť alebo ho odovzdajte na adresu:
Prime Europe s.r.o.,
Červenej Armády 4,
934 01 Levice
0948773857
primedepo599@gmail.com
Pre úspešné doručenie prosím nezabudnite uviesť aj naše kontaktné údaje priamo na zásielke: Telefón: 0948773857 E-mail: primedepo599@gmail.com.
Tovar je potrebné zaslať najneskôr do 14 kalendárnych dní od jeho prevzatia. Náklady na vrátenie tovaru znáša Spotrebiteľ.
-
Vrátenie platby: Po doručení tovaru späť prebehne kontrola jeho stavu. O výsledku kontroly a priebehu vrátenia Vás budeme informovať e-mailom. Ak bude tovar bez chýb a vád (t.j. s originálnym obalom, visačkami a bez známok použitia), platba Vám bude vrátená do 30 dní od odoslania e-mailu, ktorý potvrdzuje bezchybný stav produktu. V prípade, že tovar vykazuje chyby (napr. chýba originálny obal alebo visačky, alebo je produkt použitý), vrátenie tovaru žiaľ nie je možné akceptovať a platba Vám nebude vrátená. Platba Vám nebude vrátená skôr, ako nám bude tovar doručený späť.