Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky obchodnej spoločnosti Prime Europe, s.r.o.
Sídlo: Doležalová 15, 821 05 Bratislava, Slovenská republika IČO: 52437892 DIČ: 2121035686 IČ DPH: SK2121035686
I. Vymedzenie základných pojmov
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami pri uzatváraní kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu prostredníctvom e-shopu Predávajúceho www.primework.sk, podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu dodať tovar alebo digitálny obsah uvedený v potvrdenej objednávke a Kupujúci sa zaväzuje tovar/digitálny obsah prevziať a zaplatiť kúpnu cenu.
- Predávajúci sa v zmysle týchto VOP rozumie spoločnosť Prime Europe, s.r.o., sídlo: Doležalová 15, 821 05 Bratislava, IČO: 52437892, DIČ: 2121035686, IČ DPH: SK2121035686.
- Kupujúci sa v zmysle týchto VOP rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľ sa v zmysle týchto VOP rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. - Podnikateľ sa v zmysle týchto VOP rozumie: a) osoba zapísaná v obchodnom registri, b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- E-shop je v zmysle týchto VOP internetový obchod umiestnený na internetovej adrese www.primework.sk.
- Objednávka je v zmysle týchto VOP návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, prejav vôle Kupujúceho uskutočnený prostredníctvom e-shop formulára Predávajúceho a v súlade s týmito VOP, z ktorého je zrejmé, že Kupujúci má záujem kúpiť tovar/digitálny
obsah ponúkaný Predávajúcim a zároveň uzavrieť s Predávajúcim zmluvu a zaplatiť kúpnu cenu. - Kúpna zmluva je v zmysle týchto VOP zmluva uzavretá výlučne v súlade s týmito VOP, podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu dodať tovar uvedený v objednávke a Kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť kúpnu cenu. Kúpna zmluva je uzavretá dňom potvrdenia objednávky Predávajúcim v súlade s týmito
VOP. - Digitálny obsah je v zmysle týchto VOP údaj vytvorený a poskytnutý v digitálnej podobe.
- Orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07
Bratislava 27.
II. Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP sú prílohou a neoddeliteľnou súčasťou každej objednávky Kupujúceho.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP riadne prečítal, ich obsahu plne porozumel a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
- Kupujúci kupuje tovar/digitálny obsah za kúpnu cenu platnú v momente riadneho odoslania objednávky.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že pred vykonaním objednávky bol riadne oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu a zároveň že sa riadne oboznámil s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto celková kúpna cena bude uvedená v objednávke a zároveň aj v potvrdení o uzatvorení zmluvy na trvanlivom nosiči.
- Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s Kupujúcim, a to najmä, ak ide o osobu, ktorá predtým porušila
kúpnu zmluvu alebo tieto VOP podstatným spôsobom, alebo poškodzovala dobré meno Predávajúceho, alebo porušovala dobré mravy vo vzťahu k Predávajúcemu. - Predávajúci si vyhradzuje právo vybraný tovar/digitálny obsah Kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že po odoslaní objednávky došlo k vypredaniu tovaru a tovar sa už nedodáva, nevyrába, alebo z technických
či objektívnych príčin nie je možné tovar dodať za podmienok dohodnutých v objednávke, alebo v dodacej lehote, alebo z dôvodov vyššej moci. V takom prípade Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho a vráti mu zaplatenú sumu. - Všetky ceny za tovar/digitálny obsah uvedené v e-shope Predávajúceho sú vždy zmluvne dohodnuté a sú uvedené jednak bez DPH a aj vrátane DPH. Akciové ceny za tovar platia do vypredania zásob pri uvedenom
počte kusov akciového tovaru alebo po dobu určenú Predávajúcim. Informácie o znížení ceny budú vždy jasne uvedené s pôvodnou cenou, z ktorej bola zľava poskytnutá.
III. Platobné podmienky za tovar/digitálny obsah
Platby za tovar/digitálny obsah je možné realizovať nasledovnými spôsobmi: a) platba vopred bankovým prevodom (predfaktúra - Proforma), b) na dobierku pri doručení tovaru (Kuriérovi), c) platba na faktúru so splatnosťou (iba registrovaným a dohodnutým B2B zákazníkom).
IV. Dodacie podmienky tovaru/digitálneho obsahu
- Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 30 kalendárnych dní od uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nebolo výslovne dohodnuté inak (napr. pri tovare na objednávku alebo s dlhšou dodacou lehotou, o čom je Kupujúci informovaný pred odoslaním objednávky), alebo podľa podmienok uvedených v objednávke.
- Dodacia lehota začína plynúť dňom odoslania e-mailovej správy obsahujúcej potvrdenie o uzatvorení zmluvy Predávajúcim Kupujúcemu. V prípade, ak sa objednaný tovar nenachádza na sklade, Predávajúci sa zaväzuje bezodkladne o tom upovedomiť Kupujúceho a dohodnúť s ním dodaciu lehotu, resp. ďalší postup.
- Kupujúci je povinný tovar riadne a včas prevziať.
- Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od dopravcu a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí
tovaru. V prípade zjavného poškodenia zásielky alebo jej neúplnosti je Kupujúci oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky alebo ju prevziať s výhradou a poškodenie detailne popísať v odovzdávacom protokole dopravcu. - Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil Kupujúci na odovzdávajúcom protokole dopravcu, nemusia byť Predávajúcim uznané ako oprávnené. Odporúčame bezodkladne nahlásiť akékoľvek poškodenie z prepravy dopravcovi a Predávajúcemu.
- Kupujúci je povinný písomne upozorniť Predávajúceho na prípadné vady, resp. iné nedostatky dodaného tovaru.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú dopravcom, prípadne uvedením nesprávnej alebo neúplnej adresy Kupujúceho v objednávke tovaru.
- Dodanie digitálneho obsahu: Digitálny obsah sa dodáva spôsobom určeným Predávajúcim (napr. e-mailom, odkazom na stiahnutie, prístupom do online prostredia) ihneď po zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Kupujúci berie na vedomie, že na riadne užívanie digitálneho obsahu môže byť potrebné špecifické technické vybavenie alebo softvér, za ktorého zabezpečenie zodpovedá Kupujúci.
V. Záručné podmienky a Reklamačný poriadok
-
- Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) Predávajúceho a popisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru alebo digitálneho obsahu nadobudnutého Kupujúcim od Predávajúceho.
- Kupujúci je povinný sa riadne pred odoslaním objednávky oboznámiť s týmto Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím objednaného tovaru/digitálneho obsahu od Predávajúceho Kupujúci v plnom rozsahu súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
- Ak Predávajúci pri kúpe tovaru ponúka Kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zvážení Kupujúceho, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predmetom kúpnej zmluvy, preto Predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však Predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne Kupujúceho pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré Predávajúci Kupujúceho neupozornil, je Kupujúci oprávnený dar vrátiť. Ak Kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy, je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
- Podnikateľ uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím objednaného tovaru je uzrozumený s tým, že podmienky záruky sa riadia predovšetkým ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka a nižšie uvedené ustanovenia Reklamačného poriadku týkajúce sa Spotrebiteľa, sa na jeho osobu vzťahujú iba primerane.
- Kupujúci je oboznámený s tým, že fotografie tovarov na stránke www.primework.sk sú len ilustratívne a môže dochádzať k farebným odchýlkam a iným variáciám tovaru z dôvodu použitia odlišných materiálov, odlišnej technológie výroby, odlišnej technológie snímania obrazu alebo z iných príčin, a tieto farebné odchýlky a iné variácie tovaru sa nepovažujú za vadu tovaru. Informácie o konfekčnej veľkosti tovaru sú určené výrobcom jednotlivých tovarov. Predávajúci týmto Kupujúceho výslovne upozorňuje, že konfekčné veľkosti udávané jednotlivými výrobcami tovarov nie sú štandardizované a môžu vykazovať mierne odchýlky. Predávajúci na webovej stránke www.primework.sk pre lepšiu orientáciu Kupujúceho pri výbere vhodnej konfekčnej veľkosti uverejňuje aj „Tabuľku veľkostí“. Predávajúci za odchýlky výrobcov a variácie nenesie zodpovednosť a tieto sa nepovažujú za vadu tovaru.
II. Zodpovednosť Predávajúceho za vady tovaru a digitálneho obsahu (Záručná doba)
- Spotrebiteľ:
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
- Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
- Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie (expirácia), neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
- Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, avšak Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Pri použitých veciach je záručná doba 12 mesiacov, ak nie je Predávajúcim výslovne uvedené inak.
- Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe s náležitosťami v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.
- Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa jeho uvedenia do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od dátumu prevzatia nového tovaru.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
- Podnikateľ:
- Predávajúci zodpovedá za vady zjavné, skryté a právne, ktoré má tovar v dobe jeho odovzdania Kupujúcemu a aj za tie, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe, ak bola s Kupujúcim dohodnutá.
- Predávajúci poskytuje v zmysle § 429 Obchodného zákonníka Kupujúcemu záruku za akosť tovaru spočívajúcu v tom, že tovar, ako aj jeho časti a jednotlivé komponenty, budú po dohodnutú záručnú dobu spôsobilé na použitie na obvyklý účel a zachovajú si obvyklé vlastnosti.
- Dohodnutá záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.
- Predávajúci zodpovedá takisto za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po dobe uvedenej v tomto odseku, ak je spôsobená porušením jeho povinností.
- Vady, na ktoré sa záruka nevzťahuje (platí pre Spotrebiteľa aj Podnikateľa):
- Vady vzniknuté bežným opotrebením – zmenou a únavou materiálu úmerne k dĺžke a početnosti nosenia/používania.
- Vady spôsobené mechanickým poškodením.
- Vady spôsobené nesprávnym skladovaním.
- Vady spôsobené nesprávnou údržbou a čistením.
- Vady spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré sú priamo Predávajúcim alebo výrobcom tovaru určené.
- Vady vzniknuté neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
- Tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v návode na použitie alebo všeobecnými zásadami.
- Vady spôsobené uskutočnením neodborného zásahu alebo zmeny parametrov tovaru.
- Tovar, ktorý bol dodatočne upravovaný bez súhlasu Predávajúceho alebo výrobcu, ak vznikla vada v dôsledku takejto úpravy.
- Tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
- Záruka sa nevzťahuje na tovar, pri ktorom vypršala dňom uplatnenia reklamácie záručná doba.
III. Postup pri uplatnení reklamácie
- Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, je povinný, a Kupujúcemu, ktorý je Spotrebiteľom, je odporúčané, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky a jej obsah podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v súlade s kúpnou zmluvou, ak je napr. zásielka neúplná alebo poškodená. Pokiaľ ide o takúto zásielku a Kupujúci ju od dopravcu prevezme, je nevyhnutné neúplnosť, resp. poškodenie, popísať v odovzdávacom protokole dopravcu. Túto skutočnosť je potrebné oznámiť telefonicky alebo e-mailom bez zbytočného odkladu Predávajúcemu.
- Miestom pre uplatnenie reklamácie je adresa depa Predávajúceho: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice. V prípade, že je v záručnom liste tovaru uvedený autorizovaný servis, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo v autorizovanom servisnom stredisku.
- Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať doporučenou zásielkou (nie na dobierku) na adresu depa Predávajúceho alebo autorizovaného servisu. Zásielka obsahujúca reklamovaný tovar by mala byť dôkladne zabezpečená, aby nedošlo v priebehu prepravy k jej poškodeniu, zničeniu, strate alebo odcudzeniu, pričom je vhodné ju označiť na viditeľnom mieste "REKLAMÁCIA".
- K zásielke s reklamovaným tovarom je potrebné priložiť:
- Reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva).
- Kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru (objednávka, dodací list), ktorá slúži aj ako záručný list.
- Vyplnený reklamačný formulár (dostupný na e-shope Predávajúceho) s podrobným popisom vady tovaru.
- Kontaktné údaje Kupujúceho (t.j. tel. číslo, prípadne e-mail, doručovacia adresa Kupujúceho).
- Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom, doloží platnosť záruky predložením nákupného dokladu; ak bol v minulosti tovar reklamovaný, doloží tiež doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má).
- Elektronická reklamácia: Ak chcete uskutočniť reklamáciu elektronicky, je potrebné zaslať 3 fotografie produktu (1. celý produkt, 2. reklamovaná vada - detail, 3. štítok/obal výrobku) a vyplnený reklamačný formulár (dostupný na e-shope) na e-mailovú adresu: primedepo858@gmail.com.
IV. Spôsob vybavenia reklamácie
- Spotrebiteľ:
- Práva Spotrebiteľa pri odstrániteľných vadách:
- Právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady.
- Právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak takýto postup (oprava alebo výmena) nie je možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Práva Spotrebiteľa pri neodstrániteľných vadách alebo opakovaných odstrániteľných vadách:
- Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide:
- o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady.
- o odstrániteľnú vadu, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách).
- o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať (za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní).
- Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
- Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak ide:
- Postup vybavovania reklamácie pre Spotrebiteľa:
- Ak Kupujúci uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť Spotrebiteľa o jeho právach podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V prípade dlhších reklamácií (napr. nutnosť posúdenia externým odborníkom) Vás budeme okamžite informovať o stave reklamácie a predpokladanej dobe vybavenia.
- Ak Predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, Kupujúci má rovnaké práva, akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
- Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol,
osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. - Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny tovaru získava Kupujúci záruku novú opäť v dĺžke 24 mesiacov.
- Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- Práva Spotrebiteľa pri odstrániteľných vadách:
- Podnikateľ:
- Kupujúci je povinný uplatniť vady tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť pri náležitej starostlivosti zistená. Neuplatnením nároku z vád tovaru a nevytknutím vady v lehote 3 dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť zistená, zaniká právo na uplatnenie vady, a zároveň aj akékoľvek nároky vyplývajúce z vád tovaru.
- Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
VI. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od Predávajúceho alebo
od ním určeného dopravcu. Ak tak neurobí včas, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Kupujúceho v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme.
VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
A. Spotrebiteľ:
- V zmysle ustanovenia § 7 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa má Kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
- Ak Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi informácie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
- Ak Predávajúci neposkytol Spotrebiteľovi informácie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa ods. 2 tohto článku VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, t.j. odo dňa prevzatia tovaru.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ods. 1 tohto článku VOP.
- Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe poštou na adresu pre vrátenie tovaru: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice, alebo e-mailom na primedepo858@gmail.com. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na e-shope Predávajúceho.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Spotrebiteľ.
- Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
- Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby skôr, ako mu je tovar doručený späť, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu na adresu: Prime Europe s.r.o., Červenej Armády 4, 934 01 Levice. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša Spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu. Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci.
- Zodpovednosť Spotrebiteľa za zníženie hodnoty tovaru: Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že Spotrebiteľ vráti tovar poškodený, opotrebovaný, nekompletný alebo v inom stave, ktorý nezodpovedá bežnému stavu pri prevzatí, Predávajúci má právo na náhradu zníženia hodnoty tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo znížiť vrátenú sumu o čiastku zodpovedajúcu tomuto zníženiu hodnoty. Príklady okolností, ktoré môžu viesť k zníženiu hodnoty, zahŕňajú, ale nie sú obmedzené na:
- chýbajúce originálne balenie alebo jeho poškodenie, ktoré bráni ďalšiemu predaju,
- chýbajúce príslušenstvo, návody, štítky,
- známky intenzívneho používania, znečistenia alebo poškodenia tovaru, ktoré presahujú bežné vyskúšanie. Upozornenie: V prípade, že je hodnota tovaru znížená natoľko, že nie je možné ho ďalej predať, Predávajúci je oprávnený požadovať od Spotrebiteľa náhradu v plnej výške kúpnej ceny a tovar mu vrátiť na jeho náklady.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je (podľa § 7 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z.z.):
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru (personalizovaná objednávka) alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Spotrebiteľa a Spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
B. Podnikateľ:
Kupujúci, ktorým je Podnikateľ, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle ustanovenia § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.
VIII. Ochrana osobných údajov (GDPR)
- Prevádzkovateľ: Prevádzkovateľom osobných údajov je obchodná spoločnosť Prime Europe, s.r.o., sídlo: Doležalová 15, 821 05 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 52437892.
- Účel spracúvania a právny základ: Vaše osobné údaje spracúvame na nasledujúce účely a na základe týchto právnych základov:
- Plnenie zmluvy (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR): Spracúvanie nevyhnutné na účely plnenia kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, vrátane spracovania objednávky, doručenia tovaru/digitálneho obsahu, správy používateľského účtu a vybavovania reklamácií. V tomto rozsahu spracúvame vaše meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska/doručovaciu adresu, PSČ, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
- Plnenie zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR): Spracúvanie nevyhnutné na účely plnenia našich zákonných povinností, ako sú účtovné a daňové povinnosti (napr. uchovávanie faktúr).
- Oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR): Spracúvanie nevyhnutné na účely našich oprávnených záujmov alebo záujmov tretej strany, pokiaľ nad týmito záujmami neprevažujú vaše záujmy alebo základné práva a slobody. Ide najmä o:
- Ochranu majetku a bezpečnosti (kamerové systémy, ak sú prítomné).
- Zlepšovanie našich služieb a e-shopu.
- Zasielanie priamych marketingových oznámení (ak ste naším zákazníkom a nevyjadrili ste nesúhlas).
- Riešenie právnych sporov.
- Súhlas (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR): V prípadoch, keď nemáme iný právny základ, spracúvame vaše údaje na základe vášho súhlasu (napr. pre zasielanie newsletterov, ak nie ste naším zákazníkom). Súhlas je dobrovoľný a môžete ho kedykoľvek odvolať.
- Kategórie príjemcov osobných údajov: Vaše osobné údaje môžeme sprístupniť alebo poskytnúť nasledujúcim kategóriám príjemcov:
- Prepravné spoločnosti: Slovenská pošta, a. s., sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO:36631124; Slovak Parcel Service, s.r.o., sídlo: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO:31329217
(za účelom doručenia tovaru). - Poskytovatelia platobných služieb: (Názov platobnej brány, ak používate) – pre spracovanie platieb.
- Poskytovatelia IT služieb: Spoločnosti zabezpečujúce správu a údržbu e-shopu a IT systémov.
- Účtovnícke a audítorské spoločnosti: Pre plnenie zákonných účtovných a daňových povinností.
- Orgány verejnej moci: V prípade zákonnej povinnosti (napr. súdy, orgány činné v trestnom konaní, SOI).
- Prepravné spoločnosti: Slovenská pošta, a. s., sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO:36631124; Slovak Parcel Service, s.r.o., sídlo: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO:31329217
- Doba uchovávania osobných údajov: Vaše osobné údaje uchovávame len po dobu nevyhnutnú na splnenie účelu, na ktorý boli získané, a v súlade s platnými právnymi predpismi (napr. archivačné lehoty podľa zákona o účtovníctve). Po uplynutí tejto doby budú údaje bezodkladne zlikvidované.
- Vaše práva ako dotknutej osoby (podľa čl. 15-22 GDPR):
- Právo na prístup k osobným údajom: Máte právo získať potvrdenie o tom, či sa vaše osobné údaje spracúvajú, a ak áno, právo získať prístup k týmto údajom a informácie o ich spracúvaní.
- Právo na opravu: Máte právo na to, aby Predávajúci bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa vás týkajú, alebo doplnil neúplné osobné údaje.
- Právo na vymazanie (právo „na zabudnutie“): Máte právo na vymazanie osobných údajov, ak je splnený niektorý z dôvodov uvedených v čl. 17 GDPR (napr. údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý boli získané, odvolanie súhlasu, neoprávnené spracúvanie).
- Právo na obmedzenie spracúvania: Máte právo na obmedzenie spracúvania vašich osobných údajov, ak je splnený niektorý z dôvodov uvedených v čl. 18 GDPR (napr. namietate správnosť údajov, spracúvanie je protizákonné).
- Právo na prenosnosť údajov: Máte právo získať osobné údaje, ktoré sa vás týkajú a ktoré ste poskytli Predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a
máte právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi. - Právo namietať: Máte právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu vašich osobných údajov, ktoré sa spracúvajú na právnom základe oprávneného záujmu, vrátane namietania proti profilovaniu. Ak namietate proti spracúvaniu na účely priameho marketingu, vaše osobné údaje sa na tieto účely už nesmú spracúvať.
- Právo odvolať súhlas: Ak je spracúvanie založené na vašom súhlase, máte právo súhlas kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase pred jeho odvolaním.
- Právo podať sťažnosť dozornému orgánu:
Ak sa domnievate, že spracúvanie vašich osobných údajov porušuje GDPR alebo zákon č. 18/2018 Z.z., máte právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk.
- Uplatnenie práv: Svoje práva môžete uplatniť písomne na adrese sídla Prevádzkovateľa (Doležalová 15, 821 05 Bratislava) alebo e-mailom na primedepo858@gmail.com. Na vaše žiadosti budeme reagovať bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Túto lehotu možno v odôvodnených prípadoch predĺžiť o ďalšie dva mesiace.
- Zverejnenie osobných údajov a prenos do tretích krajín: Predávajúci nezverejňuje osobné údaje a nemá v úmysle prenášať osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii, pokiaľ to nie je nevyhnutné na plnenie zmluvy (napr. ak Kupujúci sídli v tretej krajine) a sú splnené podmienky GDPR.
- Záväzok Predávajúceho: Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky
a GDPR.
IX. Prístupnosť e-shopu
- Predávajúci sa zaväzuje zabezpečiť prístupnosť svojho e-shopu www.primework.sk v súlade s platnými právnymi predpismi SR o prístupnosti webových sídel a mobilných aplikácií, ktoré sú účinné od júna 2025. Cieľom je sprístupniť obsah e-shopu čo najširšiemu okruhu používateľov, vrátane osôb so zdravotným postihnutím.
- Informácie o tom, ako Predávajúci plní požiadavky na prístupnosť, nájdete vo Vyhlásení o prístupnosti, ktoré je zverejnené na webovej stránke e-shopu www.primework.sk.
X. Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy Predávajúceho so Spotrebiteľom výslovne neupravené v týchto VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ďalšími príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. - Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorým je Podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona
č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. - Predávajúci je oprávnený bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho VOP kedykoľvek zmeniť, pričom vo vzťahu k príslušnej kúpnej zmluve platia tie VOP, ktoré boli platné a účinné v čase
odoslania objednávky Kupujúceho Predávajúcemu, ak písomne nie je dohodnuté inak. - Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od [Dátum platnosti, napr. 1. júla 2024, alebo neskorší, keď VOP nadobudnú účinnosť] a rušia predchádzajúce znenia VOP.